zeiljacht-freedom.reismee.nl

Vertrekken

13/5: Burghsluis-Sint Annaland  13 nM,  3.30 uur vaartijd, NW 3 à 4 bft.

Bij de havenmeester tot eind september afgemeld. En daar gaan we dan, zeilend over de Oosterschelde! Op weg naar de laatste reparatie (lekkage bij de schroefas) en dan meteen doorvaren….. Blijkt dat niet alleen de rubberafdichting (Volvo seal) vervangen moet worden, maar ook de schroefas zélf, die door spleetcorrosie is aangetast en lekt!  Dat betekent een nieuwe draaien en dus paar dagen wachten in plaats van slechts twee uur in de kraan hangen.  Schip op de bok en wij nog even terug naar huis. Dat voelt heel gek, maar de winst is een paar leuke afspraakjes en extra tijd voor puzzelen op kaarten, stroming, tij en weer.
Enige troost, het waait te hard op zee.
We wachten op een telefoontje dat de boot klaar is. Dán gaat ons avontuur écht beginnen, de zee op richting Duinkerken!

Vandaag krijgen we (op vrijdag voor Pinksteren) het telefoontje dat de boot nog niet klaar is en op zijn vroegst woensdag 23 mei te water gelaten kan worden…. Is de wind nét tot rust gekomen, krijgen we dit. Het blijft schakelen!

Jolanda

Wellicht pakken jullie dan net nog mooi de noord of oostenwind, even doirhalen, dan halen jullie ons nog in. Wij hebben bijna een week in Duinkerken liggen wachten.....

Marion Hampson

Leuk jullie te kunnen volgen.. ben benieuwd! Hoop dat het begin met problemen en wachten het ergste van de hele reis is, dan kunnen jullie goed genieten! Goed dat je er nu achter kwam! Hopelijk zijn jullie nu onderweg en ik wens jullie het beste en veel plezier toe! Hier loei heet en kalm weer, stuur ik jullie kant op!